Участь учнів у активній діяльності на уроках математики у процесі
самостійної роботи
Навряд чи хтось може сперечатися, що ми живемо в новий час. Це час нових
технологій, нових стосунків.
На даному етапі розвитку, педагогіка ставить перед нами пріоритетне завдання – формування в молоді нових якостей
особистості. Тому, розв’язуючи це завдання, ми маємо підготувати не лише
гідного члена суспільства, а й людину ініціативну, компетентну, яка може твердо
підійти до розв’язання будь – якої з проблем, що виникають у різних життєвих
ситуаціях.
Отже, на уроках математики, на мій погляд, ми маємо не лише озброїти учнів
системою математичних знань і вмінь, а й забезпечити цілісне орієнтування у
світі з позицій інтересів людини, ефективного використання математичних знань
набутих завдяки навчанню.
Важливе значення для формування математичної культури учнів має курс
математики, який ознайомлює учнів з математичними моделями процесів, що
відбуваються в навколишньому світі, науці, техніці.
Всі ми знаємо, що в училище на
навчання приходять учні, які мають різні позиції щодо навчання. З одного боку,
дехто з учнів має високий професійний
інтерес до обраної професії ще з дитинства, і прийшовши в училище сподівається
на уроках розкрити для себе всі таємниці обраної професії. Поодинокі учні мають
потребу у всебічному розвитку знань.
Але всім нам добре відомо, що учні, які приходять навчатися в училище мають
дуже низьку успішність по загальноосвітніх предметах і з математики зокрема.
Спостереження показують, що значна частина учнів не вміє логічно мислити, а
тому втрачає інтерес до навчання. Тому
виникає задача, як підтримувати стійкий інтерес до навчання у наших учнів. То ж
для її розв’язання педагогіка націлює нас на оптимізацію навчально-виховного
процесу, що передбачає формування позитивної мотивації навчальної діяльності
учнів і самостійності через використання інтерактивних форм і методів навчання.
Відомо, що джерелом пізнавальної активності й самостійної роботи є потреба
особистості в здобуті знань.
Отож для підвищення ефективності навчання на уроках математики намагаюся
застосовувати різні форми і методи самостійної навчальної діяльності.
Одним із таких методів є створення ситуації:
-
самоперевірки та взаємоперевірки
практичних дій учнів;
-
розв’язання проблемних запитань;
-
використання методу знаходження площ і
об’ємів многогранників та тіл обертання з використанням геометричних моделей;
-
метод групової навчальної діяльності.
Усі ці методи діяльності спрямовані на забезпечення умов для самоосвіти й
самовиховання особистості.
Кожна дитина – це неповторний світ, а тому дуже важливо побачити її
індивідуальність, знайти правильні підходи, які б сприяли розвитку творчого
мислення дитини, її бажанню та вмінню вчитися.
Найцініщим у процесі самоосвіти особистості з урахуванням сучасної
спрямованості є формування й розвиток досвіду
творчої діяльності особистості. Я практикую виготовлення геометричних
моделей; та розробка навчальних проектів у середовищі Power Point. Цей
досвід передбачає не лише інтелектуальний аспект особистості, але й такі риси,
як незалежність, гідність, наполегливість у досягненні мети, чесність у
спілкуванні. Хочу особливу увагу
звернути на те, що до цієї роботи залучаю учнів, як кращих у навчанні так і
тих, які хочуть себе чимось проявити, тільки не навчанням. Для прикладу, всім
добре відомий учень 21 групи, Астаф’єв Дмитро виявив бажання розробити матеріал
однієї з тем у програмі Інтел, а на уроках навчатися не хоче. Завдання
забезпечення розвитку дитини, навчання й виховання особистості на уроках,
спонукають знаходити нові методичні прийоми та засоби, які би створювали умови
для творчого ставлення учнів до того, що вони вивчають, і вдосконалення їх
самостійної роботи.
Така робота дає можливість
використовувати таку технологію як творче виховання, яка надає можливість
удосконалення особистості. Виховна технологія – дає можливість дитині творчо
самовиразитися і показати свою корисність людям.
Навчити учня шукати потрібну інформацію, опрацьовувати її, та розвиток нових рис індивідуальності таких
як усунення комплексів, посилення віри у власні сили – дає оптимізація
навчального процесу, яка ґрунтується на комплексі активізації й самостійності.
Немає коментарів:
Дописати коментар