пʼятницю, 19 жовтня 2012 р.

Стаття: Активна діяльність учнів на уроках математики



Участь учнів у активній діяльності на уроках математики у процесі самостійної роботи
Навряд чи хтось може сперечатися, що ми живемо в новий час. Це час нових технологій, нових стосунків.
На даному етапі розвитку, педагогіка ставить перед  нами пріоритетне завдання  – формування в молоді нових якостей особистості. Тому, розв’язуючи це завдання, ми маємо підготувати не лише гідного члена суспільства, а й людину ініціативну, компетентну, яка може твердо підійти до розв’язання будь – якої з проблем, що виникають у різних життєвих ситуаціях.
Отже, на уроках математики, на мій погляд, ми маємо не лише озброїти учнів системою математичних знань і вмінь, а й забезпечити цілісне орієнтування у світі з позицій інтересів людини, ефективного використання математичних знань набутих завдяки навчанню.
Важливе значення для формування математичної культури учнів має курс математики, який ознайомлює учнів з математичними моделями процесів, що відбуваються в навколишньому світі, науці, техніці.
Всі  ми знаємо, що в училище на навчання приходять учні, які мають різні позиції щодо навчання. З одного боку, дехто з учнів має високий  професійний інтерес до обраної професії ще з дитинства, і прийшовши в училище сподівається на уроках розкрити для себе всі таємниці обраної професії. Поодинокі учні мають потребу у всебічному розвитку знань.
Але всім нам добре відомо, що учні, які приходять навчатися в училище мають дуже низьку успішність по загальноосвітніх предметах і з математики зокрема. Спостереження показують, що значна частина учнів не вміє логічно мислити, а тому втрачає інтерес до навчання.  Тому виникає задача, як підтримувати стійкий інтерес до навчання у наших учнів. То ж для її розв’язання педагогіка націлює нас на оптимізацію навчально-виховного процесу, що передбачає формування позитивної мотивації навчальної діяльності учнів і самостійності через використання інтерактивних форм і методів навчання. Відомо, що джерелом пізнавальної активності й самостійної роботи є потреба особистості в здобуті знань.
Отож для підвищення ефективності навчання на уроках математики намагаюся застосовувати різні форми і методи самостійної навчальної діяльності.
Одним із таких методів є створення ситуації:
-         самоперевірки та взаємоперевірки практичних дій учнів;
-         розв’язання проблемних запитань;
-         використання методу знаходження площ і об’ємів многогранників та тіл обертання з використанням геометричних моделей;
-          метод групової навчальної діяльності.
Усі ці методи діяльності спрямовані на забезпечення умов для самоосвіти й самовиховання особистості.
Кожна дитина – це неповторний світ, а тому дуже важливо побачити її індивідуальність, знайти правильні підходи, які б сприяли розвитку творчого мислення дитини, її бажанню та вмінню вчитися.
Найцініщим у процесі самоосвіти особистості з урахуванням сучасної спрямованості є формування й розвиток досвіду  творчої діяльності особистості. Я практикую виготовлення геометричних моделей; та розробка навчальних проектів у середовищі Power Point. Цей досвід передбачає не лише інтелектуальний аспект особистості, але й такі риси, як незалежність, гідність, наполегливість у досягненні мети, чесність у спілкуванні.  Хочу особливу увагу звернути на те, що до цієї роботи залучаю учнів, як кращих у навчанні так і тих, які хочуть себе чимось проявити, тільки не навчанням. Для прикладу, всім добре відомий учень 21 групи, Астаф’єв Дмитро виявив бажання розробити матеріал однієї з тем у програмі Інтел, а на уроках навчатися не хоче. Завдання забезпечення розвитку дитини, навчання й виховання особистості на уроках, спонукають знаходити нові методичні прийоми та засоби, які би створювали умови для творчого ставлення учнів до того, що вони вивчають, і вдосконалення їх самостійної роботи.
 Така робота дає можливість використовувати таку технологію як творче виховання, яка надає можливість удосконалення особистості. Виховна технологія – дає можливість дитині творчо самовиразитися і показати свою корисність людям.
Навчити учня шукати потрібну інформацію, опрацьовувати її,  та розвиток нових рис індивідуальності таких як усунення комплексів, посилення віри у власні сили – дає оптимізація навчального процесу, яка ґрунтується на комплексі активізації й самостійності.  

Немає коментарів:

Дописати коментар